Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza audio hovoru mezi dvěma účastníky
Polok, Alexander ; Plchot, Oldřich (oponent) ; Matějka, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je analýza psychoterapeutických sezení. Z audionahrávek jsou extrahovány klasifikátory, které popisují proběhlou terapii. Ty jsou následně agregovány, porovnány s ostatními sezeními a graficky prezentovány v podobě zprávy shrnující daný rozhovor. Terapeutům je tímto způsobem k proběhlým sezením poskytnuta zpětná vazba, která může sloužit k profesnímu růstu a kvalitnější psychoterapii v budoucnu.
Extrémní metal - subkultura a identita
Pospíšilová, Anna ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Lipský, Matěj (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo zkoumat identitu extrémně metalových muzikantů. V teoretické části byly vymezeny pojmy identita, žánr, subkultura a byla nastíněna stručná historie extrémního metalu. V empirické části byl prezentován výzkum, ve kterém bylo kvalitativními metodami analyzováno 8 polostrukturovaných rozhovorů s muzikanty grindcoru, black metalu, trash metalu a death metalu. Následně byla provedena analýza rozhovorů, ze které vzešlo 11 hlavních kategorií, které charakterizují individuální zkušenost extrémně metalových muzikantů. Na základě získaných výsledků a dat ze zúčastněného pozorování vznikla kapitola identita extrémně metalového muzikanta v rámci které vyvstaly 2 hlavní oblasti, čistota metalu a energie metalu, které tvoří základní pilíře identity extrémně metalového hudebníka. V následující kapitole byly získaná data zasazena do širšího kontextu pomocí komparace s teoretickými východisky práce. KLÍČOVÁ SLOVA Metalová hudba, identita, subkultura, etnografie, analýza rozhovorů
Časopis Revolver Revue jako společenský fenomén a jeho vývoj
Geisler, Michal ; Maslowski, Nicolas (vedoucí práce) ; Šmídová, Olga (oponent)
Revolver Revue je kulturní časopis založený v roce 1985. Vznikl v rámci prostředí subkultury českého undergroundu, zpočátku vycházel ilegálně jako samizdat a byl jednou z aktivit alternativní kultury tehdejšího komunistického Československa. Po transformaci společenských poměrů v zemi se stal součástí oficiálního kulturního provozu a vychází dodnes. Následující text představuje pohled na Revolver Revue jako na společenský fenomén. Autor se snaží postihnout jeho hlavní prvky a vývoj, přičemž identifikuje a vysvětluje hlavní změny, ale i projevy kontinuity. Ve vzájemné provázanosti si všímá úrovní konkrétních aktérů, sociální skupiny, instituce, ale i společenského, politického a historického kontextu. Ústřední částí práce je představení kvalitativního empirického výzkumu založeného na analýze pořízených rozhovorů a na studiu dokumentů. Výstup byl proveden podle východisek a některých praktických postupů metody zakotvené teorie.
Analýza kritických míst při řešení slovních úloh pro žáky I. stupně
Chudík, Jan ; Havlíčková, Radka (vedoucí práce) ; Kloboučková, Jaroslava (oponent)
Cílem této práce je seznámit čtenáře s kritickými místy při řešení slovních úloh v matematice na 1. stupni základní školy a na konkrétních úlohách se pokusit o analýzu jednotlivých řešitelských strategií. Především jde o snahu odhalit potíže žáků a získání informací o řešitelském procesu pomocí písemného záznamu řešení a následných hloubkových rozhovorů. Teoretická část rozdělena do šesti kapitol, které pojednávají o vymezení termínu slovní úlohy, o jednotlivých oblastech, které mohou ovlivňovat úspěšnost řešení slovních úloh a také o dílčích procesech. Praktická část pak obsahuje rozbor jednotlivých žákovských řešení, který je doplněn o analýzu a popis jevů, které se v řešeních jednotlivých žáků vyskytly a způsoby gradované dopomoci ze strany učitele. KLÍČOVÁ SLOVA slovní úloha, žákovská řešení, analýza rozhovorů, otázky, řešitelský proces
Analýza audio hovoru mezi dvěma účastníky
Polok, Alexander ; Plchot, Oldřich (oponent) ; Matějka, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je analýza psychoterapeutických sezení. Z audionahrávek jsou extrahovány klasifikátory, které popisují proběhlou terapii. Ty jsou následně agregovány, porovnány s ostatními sezeními a graficky prezentovány v podobě zprávy shrnující daný rozhovor. Terapeutům je tímto způsobem k proběhlým sezením poskytnuta zpětná vazba, která může sloužit k profesnímu růstu a kvalitnější psychoterapii v budoucnu.
Analýza kritických míst při řešení slovních úloh pro žáky I. stupně
Chudík, Jan ; Havlíčková, Radka (vedoucí práce) ; Kloboučková, Jaroslava (oponent)
Cílem této práce je seznámit čtenáře s kritickými místy při řešení slovních úloh v matematice na 1. stupni základní školy a na konkrétních úlohách se pokusit o analýzu jednotlivých řešitelských strategií. Především jde o snahu odhalit potíže žáků a získání informací o řešitelském procesu pomocí písemného záznamu řešení a následných hloubkových rozhovorů. Teoretická část rozdělena do šesti kapitol, které pojednávají o vymezení termínu slovní úlohy, o jednotlivých oblastech, které mohou ovlivňovat úspěšnost řešení slovních úloh a také o dílčích procesech. Praktická část pak obsahuje rozbor jednotlivých žákovských řešení, který je doplněn o analýzu a popis jevů, které se v řešeních jednotlivých žáků vyskytly a způsoby gradované dopomoci ze strany učitele. KLÍČOVÁ SLOVA slovní úloha, žákovská řešení, analýza rozhovorů, otázky, řešitelský proces
Mluvený projev mládeže (na příkladu členů turistického oddílu)
Řehořová, Karolína ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Pacovská, Jasňa (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rozhovorem mládeže z interakčního hlediska. Je založena na analýze původních nahrávek dívčí a chlapecké skupiny stejného věku z oddílu mládeže. Zkoumá za prvé rozhovor, který je koncipován jako hra a za druhé rozhovor, který je motivován zadáním úkolu. Interakce dětí je ovlivněna nejen schématem hry, ale také přítomností vedoucích a tím, zda děti vědí, že jsou nahrávány. Mluvčí v rozhovoru sledují určité cíle, z nichž některé jsou institucionálně dané a jiné individuální. Snaží se především získat slovo a prosadit svoje nápady a argumenty, ale také se chtějí bavit. Pro dívky a chlapce je různě důležitý boj o dominanci a používají odlišné prostředky k prosazení svých promluv. Dosahování cílů ovlivňují neměnné faktory jako sociální vztahy a role, psychické vlastnosti dětí, pravidla hry a zvyklosti při střídání mluvčích, ale i záměrně užívané prostředky jako intonace, výběr lexika a témat, používání "speciálních tónů" nebo střídání kódů.
Časopis Revolver Revue jako společenský fenomén a jeho vývoj
Geisler, Michal ; Maslowski, Nicolas (vedoucí práce) ; Šmídová, Olga (oponent)
Revolver Revue je kulturní časopis založený v roce 1985. Vznikl v rámci prostředí subkultury českého undergroundu, zpočátku vycházel ilegálně jako samizdat a byl jednou z aktivit alternativní kultury tehdejšího komunistického Československa. Po transformaci společenských poměrů v zemi se stal součástí oficiálního kulturního provozu a vychází dodnes. Následující text představuje pohled na Revolver Revue jako na společenský fenomén. Autor se snaží postihnout jeho hlavní prvky a vývoj, přičemž identifikuje a vysvětluje hlavní změny, ale i projevy kontinuity. Ve vzájemné provázanosti si všímá úrovní konkrétních aktérů, sociální skupiny, instituce, ale i společenského, politického a historického kontextu. Ústřední částí práce je představení kvalitativního empirického výzkumu založeného na analýze pořízených rozhovorů a na studiu dokumentů. Výstup byl proveden podle východisek a některých praktických postupů metody zakotvené teorie.
Ilustrace pro děti očima dětí mladšího školního věku v rámci PVČ
VAŇÁSKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá ilustrací pro děti a jejím vnímáním dětmi mladšího školního věku v rámci pedagogiky volného času. Práce sestává ze dvou částí, a to části praktické a teoretické. Teoretická část charakterizuje mladší školní věk z pohledu vývojové psychologie a činitele podílející se na výchově a volnočasovém zaměření dítěte. Dále je zde představena ilustrace jako součást umění, její historický vývoj a vývoj české ilustrace pro děti. Zmíněna je také osobnost ilustrátora, jeho výtvarná řeč a v neposlední řadě jsou v práci představeni významní ilustrátoři 20. století a jejich tvorba určená dětem. Praktická část je zaměřena na realizaci projektu, která sestává ze dvou hlavních částí. První část tvoří aktivity související s literaturou a s ilustracemi pro děti, které jsou podkladem pro kvalitativní výzkum. V druhé části je prostřednictvím rozhovoru u dětí zjišťováno, jak vnímají jednotlivé oblastí vztahující se k ilustraci a její výtvarné formě.
Rodina dítěte se SPU
ŠTEFANOVÁ, Jana
Diplomová práce sleduje rodinné kontexty specifických poruch učení. Teoretická část popisuje problematiku SPU, její projevy, příčiny, diagnostiku a nápravná opatření. Pozornost je věnována také roli rodičů v kontextu problematiky SPU a stresu s tím spojeným. Výzkumná část sleduje rodiny dětí s SPU. Na základě kvalitativního výzkumu je popsáno, jak rodiče přistupují k diagnóze SPU u svých dětí, jaké jsou jejich přístupy k nápravě a zvládání stresu. Poslední část práce tvoří přílohy obsahující ukázky jednotlivých rozhovorů s rodiči použitých při výzkumu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.